Harmanlık Azınlık İlkokulunun Arazisini Bld Başkanı Koçakis'in Devretmesi

08.06.2014 00:00

 

 

 

Komotini Belediyesi           16-03-2010 

 

Yeni azınlık okulunun yapıtı için bir alan bağışladı

 

Από το Δήμο Κομοτηνής Παραχώρηση χώρου για την ανέγερση νέου μειονοτικού σχολείου -

 

Koçakis Hacıosman ile görüştü.

 

Rodop ili PASOK partisi Milletvekili Ahmet hacıosman yeni bir azınlık okulunun inşa edilmesi ile ilgili Komotini Belediye Başkanı Dimitris Koçakis ile bir görüşme gerçekleştirdi.

Sn. Koçakis yeni bir azınlık okulunun inşa edilmesi uzun zamandır konuşulan bir konu olduğunu vurguladı “Mastanlıda bulunan 5. ilkokulu yapıtının oldukça eski olduğunu biliyoruz, oraya yeni bir okulun inşa edilmesi gerekiyor”. Sn. Hacıosman ve sn. Koçakis okulun nereye inşa edilmesi ile ilgili birçok araştırma yapıp, okulun karidirema yanında bir alanda yapılmasına karar verdiler.

“Mastanlı ve Harmanlık mahallesi çocukları artık bu alandaki okula gidecektir” diyen sn. Koçakis verilen arazi konusunun yönetim kurulunda görüşülüp onaylandıktan sonra görevi Valiliğin üstleneceğini açıkladı “yeni okulun yapıtını Valilik üstlenecektir, yeni okulun yapıtı için daha öce hazırlanmış araştırmalar ve 700bin evro vardır. Eğitim çok önemli bir konıdur, fakat eğitimin verildiği yapıt’ta çok önemlidir”.

Sn. Belediye Başkanını açıklamalarına göre, Komotini Belediyesi 200bin evro değerinde bir müteahhitlik üstlendi, tüm şehirlerde ve köylerde bulunan azınlık okularının tamiri için gerekli çalışmalar Nisan ayında başlayacaktır. “Yapıt çalışmalarını, okul alanlarının tamiri, okulların daha iyi bir yapıta sahip olup daha kaliteli bir eğitim için tüm müdürler ile iletişim halinde idim”.

Açıklamalarına göre mastanlıda bulunan ilkokulun yapıtları oldukça eski ve orada okuyan öğrenci sayısıda oldukça çoktur.

“Birçok kez okulu ziyaret edip oradaki vatandaşlar ile görüştüm, yeni bir okula ihtiaç duyuluyor, fakat okul az bir sınıf sayısı ile hala çalışmaya devam edrmi bilmiyorum bu eğitim yetkililerini ilgilendiren bir konudur. Belediye okulun yapıtından değil bakımından sorumludur. Bir iş için kırk hizmet bölümüne ihtiaç duymayıp, Kallikratis’in tüm sorunları çözebilmesini diliyorum. Şu anlık Belediye bir alan bağışlıyor, Valilik yapıtını üstelenip tekrar bakımı için Belediyeye devrediyor” dedi.

 

Συντάκτης:Νεζιχά Κιοσέ 

Paratiritis Türkçe

 
Aynı haber ABTTF nin sayfasında da yayınlanmış