Ανακοινώσεις / Açıklamalar

18.05.2019 18:23

"Azınlık Okulu İstiyoruz" hareketi olarak , Gümülcine Belediyesi'ne  başkan adayı olan  6 aday'a da e-mail yolu ile bir açık mektup gönderilmiştir. Bu  mektup ta , okul inşatlarından sorumlu olan Κ.Τ.Υ.Π  Α.Ε kamu şirketinin Π27/17- 5 - 2016 protokol numaralı cevabında , okul yapılabilmesi için ilk adım belediye yönetimi tarafından bir komisyon kurlması gerektiğini ve bu komisyon trafından Eğitim Bakanlığı'na ve diğer yetkili kurumlara talebin iletilmesi gerektiğini bildirmektedir. Seçim süreci zarfında azınlık okullarını ve azınlık eğitimini ilgilendiren  konularda hiç bir vaat veya öneri gelmemesini hayretle izledik ve bu açık mektubu göndermeye karar verdik. Başkan adayları azınlık oy'larına talip olurken , Gümülcine'nin Harmanlık mahallesinde bir azınlık okulu inşa edilmesi için 620 imza ile verilen dilekçe hakkında ne düşündüklerini ve niyetlerinin ne olduğunu merak ediyor ve açıkça azınlık toplumuna bildirmeleri için kendilerini davet ediyoruz. 

Επικοινωνία – Λαϊκή Συσπείρωση Κομοτηνής.pdf (138855)

18.05.2019 10:40

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı cebaceb9cebdceb7cf83ceb7.jpg

Κομοτηνή , 18 - 5 - 2019

Προς υποψήφιους/ες δημάρχους Κομοτηνής 

Δεδομένου οτι σε ερώτηση με αριθμό 4378/31.3.2016 που είχε κατατεθεί στη βουλή των Ελλήνων σχετικά με τα κτιριακά προβλήματα των μειονοτικών σχολείων αρμοδιότητας του δήμου Κομοτηνής , η Κ.Τ.Υ.Π Α.Ε . με αρ. πρωτ. Π27/ 17-5-2016 που επισυνάπτουμε στην επιστολή μας αυτή μας γνωστοποιεί οτι πρέπει να συσταθεί μια επιτροπή υπό την αιγίδα του δήμου Κομοτηνής για να μελετήσει το αίτημα της Ένωσης Προσώπων Κίνησης Πολιτών "ΘΕΛΟΥΜΕ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ" με αριθμό πρωτ. 2912 / 1-2-2016 προς τον δήμο Κομοτηνής για ανέγερση νέου διδακτηρίου για την πρωτοβάθμια μειονοτική εκπαίδευση στην περιοχή Χάρμανλικ Κομοτηνής .

Επειδή δεν έχουμε ακούσει καμία δέσμευση η πρόταση κατά την προεκλογική περίοδο που διανύουμε σχετικά με την ανέγερση νέων διδακτηρίων για την μειονοτική εκπαίδευση στην Κομοτηνή , ως Ένωση Προσώπων Κίνησης Πολιτών "ΘΕΛΟΥΜΕ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ " σας καλούμε και τους 6 υπ. δημάρχους για τον δήμο Κομοτηνής με αυτήν την επιστολή να γνωστοποιήσετε την πρόθεσή σας και να πάρετε θέση για το αν θα εργαστείτε σε περίπτωση που θα αναλάβετε διοικητική θέση στο δήμο , ώστε να συσταθεί υπό την αιγίδα του δήμου η επιτροπή που αναφέρει στην απάντηση της η Κ.Τ.Υ.Π. Α.Ε για να αποφανθεί και να υποβάλει αίτημα για ανέγερση διδακτηρίου σε χώρο που έχει χαρακτηριστει ήδη ως οικόπεδο για σχολική χρήση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 

 

20.12.2018 13:16

"Azınlık Okulu İstiyoruz " hareketi , Gümülcine'nin Harmanlık mahallesine azınlık okulu inşa edilmesi için verdiği mücadele esnasında ,  konu ile ilgili devlet kurumları ile  yapılan resmi ve protokol numaralı yazışmaları , Batı Trakya Azınlığı Kültür ve Eğitim Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet HACIOSMAN' a teslim etmiştir.

Hareketimiz, elinde bulundurduğu bu evrakların B.A.K.E.Ş  tarafından digital arşiv haline getirilerek , Batı Trakya Müslüman Türk azınlığımızın , eğitim için verdiği mücadelesine katkı sağlamayı hedeflemektedir.

Sabık milletvekilimiz ve B.A.K.E.Ş başkanı Ahmet Hacıosman'a katkılarından dolayı teşekkürlerimizi arz ederiz.

21.02.2018 16:56

 

Η Διεθνής Ημέρα Μητρικής Γλώσσας γιορτάζεται κάθε χρόνο από το 2000 με σκοπό να προωθήσει την ειρήνη και την πολυγλωσσία σε όλο τον κόσμο και να προστατεύσει όλες τις μητρικές γλώσσες.

Ωστόσο όσο αφορά την δίγλωσση (τουρκογλωσση – ελληνόγλωσση )  μειονοτική εκπαίδευση  στην  Θράκη που προβλέπεται από την συνθήκη της Λωζάννης  κάθε χρόνο δέχεται πλήγματα από πλευράς πολιτείας.

Δεν έχουν ξεπεραστεί ακόμη οι αγκυλώσεις του βαθύ ελληνικού κρατικού κατεστημένου και του υπουργείου εξωτερικών .  

Μπορεί στην Τουρκία να ιδρύθηκαν ελληνικά σχολεία ( νηπιαγωγείο , δημοτικό, γυμνάσιο- λύκειο ) για τα παιδιά της εκεί μειονότητας  , στην χώρα μας οι ιθύνοντες δεν φαίνεται να πτοούνται  από την αρχή της αμοιβαιότητας που διέπει την συνθήκη της Λωζάννης .

Ούτε βέβαια και από το ευρωπαϊκό κεκτημένο και τις συμβάσεις  περί εκπαιδευτικών δικαιωμάτων των μειονοτήτων.   

Εδώ και μια δεκαετία σχεδόν , συνεχίζει να κωφεύει η ελληνική πολιτεία στο αίτημα   των κατοίκων της Κομοτηνής για ανέγερση ενός  νέου  μειονοτικού σχολείου στην Κομοτηνή .

 

30.11.2017 10:34

 

 

Προς :  Αξιότιμο  πρωθυπουργό  της  Ελλάδας

 Κύριο  Αλέξη  Τσιπρα

 

Κομοτηνή  16 / 11 / 2017

 

Αξιότιμε πρωθυπουργέ , με αυτήν την επιστολή εκφράζουμε την δυσαρέσκεια μας για το γεγονός ότι δεν μας δόθηκε η δυνατότητα να πούμε την άποψη μας αλλά και να υποβάλλουμε το αίτημα μας για νέο μειονοτικό δημοτικό σχολείο στην Κομοτηνή κατά την διάρκεια του 6ου περιφερειακού αναπτυξιακού συνεδρίου.

Ενώ είχαμε δώσει το όνομα μας από την αρχή της συνεδρίασης (10 ώρατο πρωί ) δεν μας δόθηκαν 2 λεπτά χρόνου  να πούμε την γνώμη μας και να υποβάλλουμε το αίτημα μας.

Ως  "Ένωση Προσώπων  Κίνησης πολιτών «Θέλουμε Μειονοτικό Σχολείο» έχουμε υποβάλλει αίτημα με 600 υπογραφές  για ανέγερση ενός νέου μειονοτικού σχολείου  στην Κομοτηνή.

Η κυβέρνηση σας δεν ανταποκρίνεται στο αίτημα μας.

Αισθανόμαστε στο πετσί μας  την διάκριση και την άνιση μεταχείριση από την πολιτεία καθημερινά όσο αφορά την μειονοτική εκπαίδευση.

  Δεν φανταζόμασταν όμως ότι ακόμη και σε ένα ανοιχτό  σε «όλους» υποτίθεται συνέδριο  ότι δεν θα μας άφηναν  να μιλήσουμε δυο λεπτά.

Σας  αποστέλλουμε λοιπόν το  παρακάτω  κείμενο  το οποίο θελήσαμε  να εκφωνήσουμε  στην συνεδρίαση για την παιδεία , με την ελπίδα ότι θα διορθώσετε την άνιση μεταχείριση των μειονοτικών σχολείων αρμοδιότητας του δήμου Κομοτηνής αλλά και συνολικά τις αδικίες εις βάρος της μειονοτικής εκπαίδευσης από πλευράς πολιτείας .

Θα θέλαμε επίσης να σας ενημερώσουμε ότι διαφωνούμε κάθετα , με την πρόταση των ΑΝΕΛ που κατέθεσαν στον συνέδριο για την μειονοτική εκπαίδευση.

Τέλος σε ένα δημοκρατικό κράτος έχει μεγαλύτερη αξία να μπορούν να εκφράζονται , οι λίγοι και οι διαφορετικοί  παρά οι ακροδεξιοί .

 

Το κείμενο

 

 

«Όλοι οι κυβερνητικοί ομιλητές αναφέρονται στον όρο δίκαιη ανάπτυξη που είναι και ο τίτλος αυτού του συνεδρίου. Κατά την γνώμη μας ο τίτλος αυτός έπρεπε να είναι , δίκαιη αντιμετώπιση.

Διότι αν δεν υπάρξει δίκαιη αντιμετώπιση από πλευράς της πολιτείας και της κυβέρνησης όσο αφορά την μειονότητα και την μειονοτική εκπαίδευση , δεν μπορεί να υπάρξει  ανάπτυξη πόσο μάλλον δίκαιη ανάπτυξη . Εξάλλου κατά την άποψη μας για αυτό είμαστε η πιο φτωχή περιφέρεια.

Οι 150.000 κάτοικοι μέλη της μειονότητας , αντιμετωπίζονται με άλλους τρόπους από τους υπόλοιπους   κατοίκους σε όλα τα θέματα .Για αυτό  βγαίνουν έτσι τα στατιστικά στοιχεία. Ουσιαστικά δηλαδή οι μειονοτικοί είναι οι πιο φτωχή επειδή δεν τυγχάνουν δίκαιης αντιμετώπισης .

Και για του λόγου του αληθές θα θέλαμε να σας παραθέσουμε συγκεκριμένα γεγονότα και στοιχεία .

Κατόπιν αναφοράς μας προς τον Συνήγορο του Πολίτη , σχετικά με την κατανομή της κρατικής επιχορήγησης των μειονοτικών σχολείων αρμοδιότητας του δήμου Κομοτηνής λάβαμε τα  εξής στατιστικά στοιχεία  από την διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και από τον δήμο Κομοτηνής , κατόπιν παρέμβασης του Συνηγόρου του Πολίτη.

Στην αρμοδιότητα του δήμου Κομοτηνής υπάρχουν 15 μειονοτικά δημοτικά και 14 δημόσια δημοτικά σχολεία

Τα δημόσια σχολεία έχουν 12 γυμναστήρια ενώ τα μειονοτικά 1

Τα δημόσια σχολεία έχουν 3 βιβλιοθήκες τα μειονοτικά 1

Τα δημόσια σχολεία έχουν 17 εργαστήρια τα μειονοτικά έχουν 5

Τα δημόσια σχολεία έχουν 11 Αίθουσες πολλαπλών χρήσεων , τα μειονοτικά έχουν 4 .

Τα χρήματα που διανέμονται  από την κρατική επιχορήγηση 4.000 ευρώ ανά σχολείο στα δημόσια, 900 ευρώ ανά σχολείο στα μειονοτικά. 

Τα στοιχεία αυτά μας δείχνουν ότι εδώ στην Θράκη υπάρχει ανάγκη για δίκαιη αντιμετώπιση και αποδεικνύουν ότι το αίτημα μας για νέο , σύγχρονο μειονοτικό δημοτικό σχολείο στην Κομοτηνή είναι δίκαιο και αναγκαίο.»

 

Αυτά είχαμε να πούμε αλλά  δεν μας «άφησαν».

Σας  αποστέλλουμε επίσης  , τα στατιστικά στοιχεία των μειονοτικών και δημόσιων σχολείων  αρμοδιότητας του δήμου Κομοτηνής  που λάβαμε  μέσω του Συνηγόρου του Πολίτη.

 

 

 

Με τιμη.

 

 

 

17.11.2017 09:17

 

Vatandaşın avukatı ( Συνηγορος του Πολιτη ) aracılığı ile , Rodop il eğitim müdürlüğünden ve Gümülcine belediyesinden hareketimize ulaşan belgeler , azınlık eğitiminin içler acısı durumunu ortaya koymaktadır.

Gümülcine belediyesi sınırları işerisinde 15 aznlık ve 14 devlet ilkokulu bulunmaktadır .

Hareketimize gönderilen evrakları kamuoyu ile paylaşıyoruz .

Bazı bilgiler , yapılan haksızlığı ortaya çıkarmakta.

Örneğin devlet okullarında toplamda 12 spor salonu varken azınlık okullarında sadece 1 tane var

Devlet okullarında 17 laboratvar varken azınlık okullarında sadece 5 tane var.

Çok kullanımlı salonlar ise devlet okullarında 11 iken azınlık okullarında sadece 4 .

 

 

 

 

 

 

 

15.11.2017 17:18

 

 

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ 

Όλοι οι κυβερνητικοί ομιλητές αναφέρονται στον όρο δίκαιη ανάπτυξη που είναι και ο τίτλος αυτού του συνεδρίου. Κατά την γνώμη μας ο τίτλος αυτός έπρεπε να είναι , δίκαιη αντιμετώπιση.

Διότι αν δεν υπάρξει δίκαιη αντιμετώπιση από πλευράς της πολιτείας και της κυβέρνησης όσο αφορά την μειονότητα και την μειονοτική εκπαίδευση , δεν μπορεί να υπάρξει  ανάπτυξη. Πόσο μάλλον δίκαιη ανάπτυξη . Εξάλλου κατά την άποψη μας για αυτό είμαστε η πιο φτωχή περιφέρεια.

Οι 150.000 κάτοικοι μέλη της μειονότητας , αντιμετωπίζονται με άλλους τρόπους από τους υπόλοιπους   κατοίκους σε όλα τα θέματα .Για αυτό  βγαίνουν έτσι τα στατιστικά στοιχεία. Ουσιαστικά δηλαδή οι μειονοτικοί είναι οι πιο φτωχοι επειδή δεν τυγχάνουν δίκαιης αντιμετώπισης .

Και για του λόγου του αληθές θα θέλαμε να σας παραθέσουμε συγκεκριμένα γεγονότα και στοιχεία .

Κατόπιν αναφοράς μας προς τον Συνήγορο του Πολίτη , σχετικά με την κατανομή της κρατικής επιχορήγησης των μειονοτικών σχολείων αρμοδιότητας του δήμου Κομοτηνής λάβαμε τα  εξής στατιστικά στοιχεία  από την διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και από τον δήμο Κομοτηνής , κατόπιν παρέμβασης του Συνηγόρου του Πολίτη.

Στην αρμοδιότητα του δήμου Κομοτηνής υπάρχουν 15 μειονοτικά δημοτικά και 14 δημόσια δημοτικά σχολεία

Τα δημόσια σχολεία έχουν 12 γυμναστήρια ενώ τα μειονοτικά 1

Τα δημόσια σχολεία έχουν 3 βιβλιοθήκες τα μειονοτικά 1

Τα δημόσια σχολεία έχουν 17 εργαστήρια τα μειονοτικά έχουν 5

Τα δημόσια σχολεία έχουν 11 Αίθουσες πολλαπλών χρήσεων , τα μειονοτικά έχουν 4 .

Τα χρήματα που διανέμονται  από την κρατική επιχορήγηση 4.000 ευρώ ανά σχολείο στα δημόσια, 900 ευρώ ανά σχολείο στα μειονοτικά.  

Τα στοιχεία αυτά μας δείχνουν ότι εδώ στην Θράκη υπάρχει ανάγκη για δίκαιη αντιμετώπιση και αποδεικνύουν ότι το αίτημα μας για νέο , σύγχρονο μειονοτικό δημοτικό σχολείο στην Κομοτηνή είναι δίκαιο και αναγκαίο.   

 

Αυτά είχαμε να πούμε αλλά  δεν μας άφησαν

Είχαμε δώσει το όνομα μας από τις 10 η ώρα και δεν υπάρχει δικαιολογία ότι δεν πρόλαβαν. Απλά δεν μας έδωσαν τον λόγο.

Τα παραπάνω στοιχεία είναι από την επιστολή του Συνηγόρου του Πολίτη προς την κίνηση μας και είναι στην διάθεση οποιουδήποτε επιθυμεί να τα δει.