İkinci kez Barikat Gazetesinde

13.07.2014 20:57

 

 

 

 

“Harmanlık'a Azınlık İlkokulu İstiyoruz” Kampanyasının Başmimarı Kâmil Sıcakemin:
“İnsanlarımız maalesef sandıkları gibi dürüst ve samimi insanlar tarafından temsil edilmiyorlar”

Gazetemizden İsmail Dikili’nin, “Harmanlık’a Azınlık İlkokulu İstiyoruz” kampanyasının başmimarı Kâmil Sıcakemin’le gerçekleştirdiği söyleşinin ikinci kısmını sunuyoruz...

Girişimleriniz sürüyor... Geçtiğimiz hafta Belediye Başkanı sn. Petridis'i ziyaret ettiniz; ne konuşuldu o ziyarette? Herhangi bir vaatte bulundu mu sn. Petridis?

- Vaat siyasetçinin ilk işidir ve en başarılı şekilde yaptığı şeydir; sn. Petridis de aynısını yaptı. İlk önce bu konuda Belediye tarafından ne gibi girişimlerde bulunulduğunu anlattı; ardından yapılması gerekenleri... Ve netice itibarıyla topu milletvekillerine attı diyebilirim.

Harmanlık Derneği, sizin Belediye Başkanı'yla görüştüğünüz günün akşamı, basın toplantısı düzenledi ve o basın toplantısında, 2010 yılından bu yana okul ve altyapı sorunlarıyla ilgili verdikleri mücadeleyi anlattılar basına... Ve "uyuyan devler"i uyandırmamak adına sessiz bir politika yürüttüklerini; sizin ise konuyu "şov"a dönüştürdüğünüzü, Dernek'le temasa geçmeyerek, onların bu konuda fikirlerini-faaliyetlerini ciddiye almadan ortalığı velveleye vermekle eleştirdiler sizi. Ne diyeceksiniz?

- Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, kendilerine haber vermediğim doğru değil. Sn. Başkan, kendisi de itiraf etti kendisini aradığımı, ancak destek vermemelerinin sebebini belli bir siyasî çevreye ait olmama bağladı. Ben de bu noktada sormak istiyorum kendilerine: Sayın Başkan, siz de benim gibi yerel seçimlere katılıp da seçilemeyenlerdensiniz, nasıl oluyor da, aynı mantıkla, derneği hiçbir siyasi oluşuma bağlamadığınızı iddia edebiliyorsunuz? Sayın Başkan, sizin Asbaşkan'ınız da yine benim gibi en son yerel seçimlere katılıp da seçilemeyen bir arkadaşımız; nasıl oluyor da derneği hiçbir siyasi oluşuma bağlamadığınızı iddia edebiliyorsunuz?.. Basın toplantısı-bilgilendirme meselesine gelince... Toplantının yapılmasına benim başlattığım kampanya sebep oldu, ancak bu konuyla ilgili basına bilgi vermek yerine, bir-iki gazete haberi göstermekle geçiştirildi konu...

Bir diğer eleştiri, hareketinizin belirli bir siyasi görüş çatısı altında olduğu yönünde. Öyle mi gerçekten?

- Bu en büyük yalan! Petridis'le yaptığımız görüşmeye benimle birlikte Rodop SyRizA Milletvekili Ayhan Karayusuf da geldi, Petridis'in adayları Sibel Mustafaoğlu ve Ferhan Hasan da (ki Ferhan'ı dernekçiler alıp Belediye'de bir yerde sakladılar bizimle birlikte Belediye Başkanı'nın odasına gelmesin diye), Felina Kazaku'nun listesinden aday olmuş arkadaşlarımız da, hiçbir politik kimliği olmayan arkadaşlar da! O gün orada çekilen fotoğraflara baktığınızda da bunu görebilirsiniz... 

Bundan sonraki adımınız ne olacak? Eğer bu konuyla ilgili somut adımlar atılmamaya devam ederse nasıl bir hamle yapmayı planlıyorsunuz? Farklı dünya görüşlerinden olduğu bir gerçek olan destekçilerinizle birlikte mi hareket edeceksiniz, yoksa tek başınıza mı?

- İlk olarak, ciddi bir toplantı yapmayı düşünüyorum. Katılım oranına göre durum değerlendirmesi yapacağız. Gönlümden geçen, amacım, konuyu siyasi rant meselesine düşürmeden, hep birlikte hareket ederek bu soruna çözüm bulmamız. Şimdilik işi biraz da zamana bırakıyorum.

İsim olarak kimlerden destek talebinde bulundunuz? Kimler destekledi sizi ve kimler desteklemedi ve niçin desteklemedi?

- İsim vermek istemiyorum ancak şunu rahat bir şekilde söyleyebilirim: Önde gelenlerden ve son seçimlerde seçilen Eyalet ve Belediye azalarının hepsine ulaştım. Müftülüklerin her ikisini de ziyaret ettim ki benimle yapılan bir video-röportajda da söyledim, fazla konuşmak istemiyorum. Özellikle de Müftülük makamına saygımdan dolayı konuşmak istemiyorum. Sadece destek vermeyi reddedenlerin Harmanlık Derneği ve Seçilmiş Müftülük olduğunu bildirmeliyim. Diğerleri susmayı yeğlediler. Ama insanlarımız maalesef sandıkları gibi dürüst ve samimi insanlar tarafından temsil edilmiyorlar; bunu söylemeyi de kendime bir borç biliyorum